عابران پیاده: آسیب پذیرترین قربانیان

 

آیا می دانید 25% کسانی که در کشور ما طی حوادث رانندگی کشته می‌شوند، عابر پیاده هستند؟

 حال به این واقعیت تلخ و هشداردهنده که از زبان مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان شده است دقت کنید:

70% تلفات عابران کشته شده در کشور، دارای تحصیلات ابتدایی و یا بی‌سواد بوده‌اند.

 هرگاه از مکان ناامن و غیرمجاز و با بی‌احتیاطی از عرض خیابان عبور می‌کنید، بلافاصله از خود بپرسید:

سواد و تحصیلات من در چه حد است؟

 

 

/ 6 نظر / 8 بازدید

به نظرم این مطلب کمی توهین آمیز است .یعنی شما عابران پیاده بی سواد و کم سواد را بلا تشبیه شبیه گوسفند فرض کرده اید که سر خود را پائین می اندازند و بدون توجه به اتومبیل ها از خیابان عبور می کنند.اگر چه ممکن است هر دو یک کار را انجام دهند ولی بین بفرما و بتمرگ و بشین تفاوت است .

جسارتاً بفرمائید اول که 25 درصد را شما از کجا آورده اید؟ متاسفانه ارائه آمار و ارقام بدون مرجع آن درد بی پایانی است که گریبان گیر ما شده است .دست کم از شما انتظار می رود که در بیان آمار و اطلاعات خود منابع را ذر کنید. ممنون

شرافت

معرفی سایت شهر سالم ساوه

رزگار

درود مطلب جدید با نام “ جشن شهریورگان “ را در وبلاگ “ آتر- ایران و گردشگری “ مطالعه فرمایید آدرس وبلاگ aatar.blogfa.com

حامیان سفر ایمن

در پاسخ به دوستی که خواهان منبع این آمار شدند: منبع: مجله راهبران- شماره 38 در گفتگو با عباس محمودآبادی مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای

حامیان سفر ایمن

در پاسخ به دوستی که این مطلب را توهین آمیز دانستند: آمار ارائه شده بر اساس مشاهدات نهادهای مسئول بوده و صرفا بیان واقعیت است. اگر منظور شما این است که واقعیت ها را سانسور کنیم چون ممکن است به عده ای بربخورد این کار از ما ساخته نیست. چون رسالت ما بیان حقایق به هدف پیشگیری از فجایع بیشتر در جاده هاست. ضمنا فرضی که شما در خصوص چهارپایان مطرح کردید حتی در ذهن ما هم نمی گنجد و فرضی است که به ذهن شما خطور کرده و مطرح کرده اید. نکته آخر آنکه عدم بیان واقعیت ها به خاطر برخی ملاحظات به ظاهر اخلاقی نه تنها مفید نیست بلکه بسیار مضر است. به عنوان مثال سال ها بود که می گفتیم تماشاگران فوتبال ما بهترین تماشاگران دنیا هستند. در حالیکه خودمان هم می دانستیم که چنین نیست و داریم دروغ می گوییم . آیا این عدم بیان حقیقت منجر به بهتر شدن وضعیت تماشاگران ما شد یا آنکه آنان را در برخی رفتارهای ناپسند خود جری تر ساخت؟ الان هم با صداي بلند مي گوييم كه رفتار ترافيكي اكثريت ايرانيان چه به عنوان راننده، چه سرنشين و چه عابر پياده در شان نام ايران و ايراني نيست. متاسفانه اين واقعيت تلخ منحصر به گروهي خاص از مردم نيست و حتي در اقشار ت